Nissan sucess story information

Nissan Note

Nissan güçlü süper mini ile verimlilikte yeni bir çığır açtı

“Üstün teknolojilere herkesin erişebilmesi için tasarımda ve mühendislikte yeniliklere imza attık.”

Geraldine Ingham
Nissan Avrupa Pazarlama Müdürü

Geçmiş

1957 yılında ilk “süper mini” konsept aracının tanıtılmasıyla araba üreticileri ve tüketiciler araç boyutu ve performans söz konusu olduğunda daha azla daha fazlasını alma fikrini benimsediler.

Süper mini segmenti son yıllarda ivme kazandı ve bugün Avrupa’da (B segmenti olarak tanınır) ve dünyada en çok satan araçlardan birçoğu süper minidir. Uzunluğu 3700 mm ila 4200 mm arasında değişen bu popüler kısa kasalar (hatchback) giderek daha geniş iç hacimli, çok yönlü ve kullanımı eğlenceli hale geliyor.

Nissan Motor Co., Note (ABD’de Versa Note), Micra ve Juke gibi global küçük araba serisi gelişimi ve üretiminde öncülük yapıyor. Nissan’ın aracı piyasaya sürdüğü 2005’ten bu yana dünyada yaklaşık bir milyon birinci nesil Note satıldı.

Sorunlar

Sorunlar Yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarına ilişkin endişeler dünyada daha küçük ve daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan araçlara doğru bir kaymaya neden oldu. Dünyadaki yeni yönetmelikler, gelecekteki tüm araçlar için büyük ölçüde iyileştirilmiş yakıt verimliliği ve daha düşük karbondioksit (CO2) emisyonunu şart koşmaktadır – zaten verimli olan süper mini sınıfı dâhil.

Ancak sürücüler güç, sürülebilirlik, konfor, güvenlik ve diğer özelliklerden ödün vermek istemiyor. Sonuç olarak araba üreticileri ve tedarikçileri yakıt ekonomisini iyileştirmek ve emisyonları azaltmak için daha hafif araçlar, daha üstün güç aktarma sistemleri ve diğer teknik özellikleri geliştirme zorluğuyla karşı karşıya kalıyor.

Çözüm

Nissan, sera gazı misyonlarını azaltmayı taahhüt ediyor ve araç yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olacak yenilikçi ürünler geliştirmeye devam ediyor. Bu strateji, hibritler, saf elektrikli araçlar ve yakıt pilinin yanı sıra sürekli olarak geleneksel içten yanmalı motorların verimliliğini artırma gibi gelişmekte olan teknolojileri içeriyor.

Nissan, çok ileri AP-VAP (0508) teknolojileri geliştirmek için kendi mühendisleri ve bilim insanlarının yanı sıra önemli tedarikçilerle birlikte çalışıyor. Eaton’ın yüksek verimli TVS (Twin Vortices Series) kompresörüyle birleştirilen Nissan’ın yeni 1,2 litre, üç silindirli motoru bu yaklaşıma örnek verilebilir. Bu kombinasyon orta ölçekli, dört silindirli benzinli motor tasarımı ve performansıyla küçük dizel motorun yakıt ekonomisini sağlıyor.

Eaton’ın TVS kompresörü 60 derece eğik üç lob kullanan eski sistemlerin yerine 160 derece eğilen ikiz, dört loblu rotorlara sahiptir. Yeniden tasarlanmış hava giriş ve çıkış portlarıyla birleştiğinde, dördüncü lob ve gelişmiş iç içe dönen rotorların ek eğik tasarımı, daha fazla güç üretmek ve gürültü ve titreşim özelliklerini iyileştirmek için doğrudan motorun giriş sistemine sorunsuz, yüksek verimli hava akışı sağlıyor.

Sonuçlar

2012 sonunda Nissan Japonya’da ikinci nesil Note süper miniyi piyasaya sürdü. İkinci nesil Note Avrupa’da Eylül 2013’te kullanıcıların beğenisine sunuldu. Japonya ve İngiltere’deki Nissan fabrikalarında üretilen yeni Note sportif bir tasarıma ve gelişmiş güvenlik sistemlerine sahip. Turbo DIG-S modeli dâhil olmak üzere yakıt verimli üç motor seçeneği bulunuyor.

Biraz daha büyük olsa da yeni Note, önceki nesilden daha hafif ve daha verimli. Eaton kompresörü daha küçük ve daha verimli bir motorun kullanılmasını sağlarken sürücülerin istediği güç ve düşük devir torku sunuyor.

“B segmentinde daha önce hiç sunulmamış belirli bir amaca yönelik teknolojiyi ve akıllı tasarımı birleştiren yeni Note, ürün portföyümüzde gerçekten önemli bir yere sahip.” diyen Nissan Avrupa Satış Müdürü Geraldine Ingham sözlerine şöyle devam ediyor: “Üstün teknolojilere herkesin erişebilmesi için tasarımda ve mühendislikte yeniliklere imza attık.”

Sürekli değişken şanzımanla birleştirilen ve sadece 99g/km CO2 üreten güçlü Note, dünyadaki en temiz benzinli arabalardan biri ve çeşitli Avrupa ülkelerinde düşük emisyon için devlet teşviki almaya hak kazandı, bu sayede müşteriler için çok daha cazip hale geldi. Kompresör, yakıt ekonomisini daha fazla güçlendirmek ve motor sürtünmesini azaltmak için düşük hızda sürüş sırasında motorla bağlantısının kesilmesini sağlayan elektronik debriyaj sistemiyle donatıldı.

Eaton, orijinal ekipman kompresör çözümlerinde dünya lideridir. Eaton kompresörleri üstün motor performansı ve düşük devir torkun yanı sıra rakip teknolojilere kıyasla yüzde beşe kadar yakıt tasarrufu sağlayabilir ve emisyonları azaltabilir.